Met remarketing blijf je onder de aandacht van bezoekers die je website eerder al bezocht hebben.
Remarketingbanners, de kracht van de herhaling
Remarketing, ook wel bekend als retargeting, is een dienst binnen Google Ads. Remarketing is een online marketing techniek waarmee je het aantal verkopen en leads enorm verhoogt tegen een relatief lage investering. Door het inzetten van relevante of algemene banners benader je eerdere bezoekers van je website opnieuw. Daarbij ga je uit van het feit dat veel bezoekers niet direct beslissen, maar zich slechts oriënteren. Het inzetten van remarketingbanners is de kracht van de herhaling met als doel dat mensen later alsnog overgaan tot aankoop of aanvraag.
Vraag een offerte aan!
Hoe met Remarketing te werk gaan?
Remarketing is veel meer dan die irritante banners die je blijven achtervolgen terwijl je er niet om gevraagd hebt. En ja, ze kunnen heel irritant zijn, maar ze zijn ook super effectief! Het gaat er echter wel om dat je remarketing op de goede manier opzet en inzet.
De kans dat een bezoeker die jouw website voor het eerst bezoekt ook direct een nieuwe klant wordt zal erg klein zijn. Ongeacht de tijd die ze op je site zitten zal het een grote stap zijn om te zetten. Ze zullen ongetwijfeld interesse hebben in wat je te bieden hebt. Het gaat er dan om dat je de bezoeker helpt om klant bij je te worden. Dat kan, onder andere door het opzetten van een remarketingcampagne waarmee je de bezoeker begeleidt tijdens de customer journey.
Een groot voordeel van een remarketingcampagne is dat de kosten relatief laag zijn. Dit komt omdat je hiermee mensen bereikt die jou al kennen. Ze weten wat je te bieden hebt en ze hebben interesse in je diensten. Ze kijken niet voor niets op je website.
Vraag een offerte aan!
See-Think-Do-Care
Het is jammer om het potentieel aan bezoeker conversies niet te benutten en mogelijke nieuwe klanten te laten lopen. Dat is het moment om remarketing in te zetten. Hanteer daarbij het STDC model van Google (See-Think-Do-Care). Dit model speelt in op het eerste contact dat een bezoeker met je heeft (See), de behoeftevoorziening en zoeken naar een oplossing (Think), de conversie van bezoeker naar klant: aanschaf/aanmelding etc. (Do) en de service zodra de bezoeker klant is geworden (Care). Met een goede remarketingcampagne worden mensen gestimuleerd om een volgende stap te zetten.
De inzet van remarketing begint bij een goede layout van de website met logische stappen waarin je kunt zien in welke fase van de customer journey een bezoeker zit. Een goede manier om dit op te zetten is het maken van een zogenaamde funnel waarin de stappen die een bezoeker maakt worden gedefinieerd.
Door een specifieke route aan te maken weet je precies waar bezoekers afhaken. Door op deze stappen remarketing doelgroepen aan te maken kunnen bezoekers via remarketing een impuls krijgen om een volgende stap te zetten. Bijvoorbeeld het downloaden van een whitepaper of een kortingsvoucher bij aankoop.
Zie jij kansen in het opzetten van een remarketingcampagne voor jouw website? Neem vrijblijvend contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden!