Met e-mailmarketing kun je specifieke content naar gesegmenteerd publiek sturen, inschrijvingen werven en de klanttevredenheid verhogen. E-mail marketing is een middel om klanten aan je te binden met als doel het verkopen van diensten of producten.
E-mail marketing voor optimaal bereik
De manier waarop e-mail marketing ingezet wordt is de afgelopen jaren flink veranderd. Het versturen van bulk e-mail naar al je klanten of inschrijvingen op de nieuwsbrief is inmiddels verleden tijd. Mensen zitten niet te wachten op mailtjes met algemene inhoud. Het succes van e-mailmarketing valt of staat met de mate waarin je de geadresseerde benaderd op de eigen wensen. Gepersonaliseerde content en het helpen van jouw geadresseerden tijdens hun customer journey is waar we jou bij willen helpen met jouw e-mailcampagnes.
Vraag een offerte aan!
Meerwaarde van E-mailmarketing
E-mailmarketing is een marketing kanaal dat een grote invloed heeft op het genereren van omzet. Het is echter geen ABC-tje dat, wanneer je een e-mail campagne hebt lopen, je automatisch ook succes hebt. Het gaat erom dat je met een goede strategie het succes gaat maken.
Voorbereiding
Bezint eer ge begint is een gezegde dat hout snijdt wanneer je met e-mailmarketing bezig gaat. Er zal een plan van aanpak gemaakt moeten worden waarin bijvoorbeeld het doel, de doelgroep, de frequentie, de inhoud en de duur van de campagne worden omschreven. Het gaat erom dat duidelijk is wat de campagne aan resultaat moet geven. Het is belangrijk om op een goede manier met klanten die zich inschrijven voor een nieuwsbrief om te gaan. Het moet een feestje zijn om een e-mail van jou te ontvangen!
Het concept
Het is belangrijk dat je weet wat je van de lezer wilt. Daar zal de hele mail op gemaakt moeten worden. Denk daarbij aan de opbouw van de mailing. Niet alleen visueel, maar ook qua inhoud moet de mail aansluiten bij de behoefte van de ontvanger. Hiervoor kan bijvoorbeeld de Four P’s strategie gebruikt worden (Promise, Picture, Proof, Push). Per e-mail campagne zal de mail op de gewenste manier worden opgebouwd. Het is belangrijk dat mail zoveel mogelijk persoonlijk is. Dan zal de ontvanger zich het meest aangesproken voelen. Ook het tijdstip van verzenden is belangrijk. De campagne zal op een tijdstip verzonden moeten worden dat de kans op succes het grootst is. Dit kan per doelgroep verschillen.
Het resultaat
Is de e-mail campagne verstuurd dan zullen de resultaten gemeten worden. Zo is inzichtelijk wat het ontvangst percentage is van het aantal e-mails, hoe vaak de mail geopend wordt en hoe vaak erop wordt doorgeklikt. Deze gegevens zijn belangrijk om na te gaan of een campagne goed werkt. Uiteraard is het resultaat ook af te meten aan de statistieken vanuit de website.