Hoe gebruiksvriendelijk is jouw website? Dat is kortweg de vraag waar conversie optimalisatie op inspeelt.
Het nut van conversie optimalisatie?
Conversie optimalisatie (CRO) is sterk in ontwikkeling. Waar conversie optimalisatie vroeger vooral inspeelde op visuele aspecten zoals kleurgebruik, wordt het tegenwoordig meer strategisch ingezet. On-site verbeteringen die voor een hogere gebruiksvriendelijkheid en een hogere conversieratio moeten zorgen. De achterliggende vraag is hoe je met eenzelfde aantal bezoekers op je website, meer conversie kunt genereren. Conversie kan overigens voor iedere website anders zijn. Bijvoorbeeld het aantal bestellingen, offerteaanvragen of andere formulieren die ingevuld worden, telefoontjes, downloads etc.
Vraag een offerte aan!
Wat is conversie optimalisatie?
Met conversie optimalisatie kijk je naar het oplossen van belemmeringen die bezoekers ervaren om actie te ondernemen. Eigenlijk concentreert de vraag zich rond UX design, oftewel de user experience van de website. Hoe gebruiksvriendelijker je website is, hoe makkelijker een bezoeker de hele weg doorloopt van entree naar bestemmingspagina (en naar conversie). Conversie optimalisatie gaat er dus om hoe je de website meer effectief kunt maken. Dit doen we op basis van A/B testing en gebruikersdata. Met conversie optimalisatie begeleidt je de bezoekers op hun customer journey op weg naar het eind van de funnel.
Denken in mogelijkheden
Conversie optimalisatie komt vaak om de hoek kijken wanneer resultaten tegenvallen. De centrale vraag is dan hoe dit komt. Vaak heeft dit te maken met verkeerde vraagstelling bij aanvang van het (laten) bouwen van een website/webshop: wat wil je met je website bereiken? En, aanvullend, hoe ga jij je verhaal vertellen? Wij willen daarom ook altijd weten wat je wilt vertellen en aan wie je het wilt vertellen. Wat zijn jouw unique selling points (USP’s)? Kortom denk in de mogelijkheden die er zijn om je website succesvol te laten zijn. Bedenk daarbij dat het makkelijker (én goedkoper) is om conversies op te krikken van 1 naar 4 op de 100 bezoekers dan naar 2 op 200 bezoekers.
Vraag meer informatie!
Wanneer is conversie optimalisatie interessant?
- Is het op je website in één oogopslag duidelijk waar het om gaat?
- Wat maakt jouw merk uniek en hoe komt dat naar voren?
- Wat is de meerwaarde voor de bezoeker?
- Sluiten de pagina’s op je site aan bij de verwachtingen van je bezoekers?
- Is je website goed vindbaar in de zoekmachine?
- Is je website aanpasbaar voor mensen met een beperking (lettergrootte, contrast)?
- Zijn er onderdelen op de website die afleiden van het doel dat je hebt?
- Hoe gebruiksvriendelijk is je website?
Herken je één of meer van bovenstaande vragen? Wij kunnen je helpen! Met het maken van een grondige analyse van jouw website geven we je een advies hoe verder te gaan met de website en deze (nog) beter af te stemmen op je doelgroep(en) en hierdoor een betere conversieratio te bereiken.
Voordelen van conversie optimalisatie
- verbeteren door middel van meetbare resultaten
- vergroten van de waarde per bezoeker
- bezoekersgericht sturen en tot actie verleiden
- hogere Return On Investment (ROI)
- verhoging van je omzet via de website of webshop
Wil jij een hogere conversie uit je website of wil je weten hoe wij je kunnen helpen? Neem direct contact met ons op!