Genereer meer bezoekers naar jouw website met Google Ads
Snel resultaat met Google Ads?
Ads is het programma van Google waarbinnen we advertenties opzetten waarmee we jouw doelgroep benaderen met krachtige advertenties op zoekwoorden binnen de meest gebruikte zoekmachine van Nederland. Met Ads doe je aan SEA. Dit staat voor Search Engine Advertising, ook wel bekend als zoekmachine adverteren. Het verschil met SEO (Search Engine Optimization) is dat er voor SEA betaalt wordt voor het vertonen advertenties in de zoekresultaten en je dus direct resultaat hebt. Wij bieden drie pakketten voor het opzetten en beheren van Ads campagnes.
Vraag een offerte aan!
Ads Buurt
Een kleine campagne waarmee je lokaal adverteert.
- probeer 3 maanden
- tot 20 zoekwoorden
- twee productgroepen
- vier advertenties
Ads Regio
Geschikt om een regionale campagne op te zetten.
- probeer 3 maanden
- tot 80 zoekwoorden
- acht productgroepen
- 16 advertenties
Ads Land
Geschikt om een landelijke campagne op te zetten.
- probeer 3 maanden
- tot 160 zoekwoorden
- 16 productgroepen
- 32 advertenties
Uitleg Google Ads kosten
-setupkosten: Dit zijn eenmalige kosten om de campagne op te zetten.
-beheerkosten: Dit bedrag betaal je maandelijks aan ons voor het beheer van de campagne.
-klikkosten: Dit zijn de kosten die je betaalt aan Google voor de klikken op de advertenties.
De abonnementen die we aanbieden zijn vrij eenvoudig. Google Ads doen we een jaar lang met een proefperiode van drie maanden. Binnen deze proefperiode kan de campagne altijd gestopt worden met een minimumlooptijd van drie maanden. Het proefabonnement wordt automatisch voortgezet met de resterende negen maanden en daarna automatisch met een jaar verlengd. Er geldt een opzegtermijn van een maand voor afloop van de abonnementsperiode. Uiteraard gaan wij ons uiterste best doen de campagne zo succesvol mogelijk te maken. Heb je eerder al zelf een campagne opgezet, dan weet je dat er nogal wat bij komt kijken om succes te halen uit de campagne.
Wat we binnen Google Ads voor je doen:
- opzetten account
- opzetten campagne
- zoekwoorden instellen
- advertenties schrijven
- koppelen Google Analytics
- doelen opzetten (conversie meten)
- koppelen Google Search Console
- bijhouden gegevens
- optimalisatie van campagne
- rapportage
Vier kenmerken van Google Ads
Groot bereik en doelgericht
In principe heb je, wanneer je dat wilt, de hele wereld als klant te winnen. Doordat je bij Ads in kunt steken op onder andere demografie, geografie en interesses is het mogelijk om je doelgroep specifiek te bepalen en met gerichte advertenties te benaderen.
Controle over te besteden budget
Binnen Google Ads heb je controle over de kosten die je wilt maken. Google Ads werkt met kosten die je per klik maakt (CPC) of kosten die je maakt per 1.000 vertoningen (CPM). Hoeveel je uit wilt geven aan advertenties bepaal je zelf.
Betaal alleen bij resultaat
Afhankelijk van het de manier van afrekenen die gekozen wordt, betaal je alleen voor het resultaat dat je hebt. Meestal zal er gebruik gemaakt worden van CPC. Bedenk wel dat de kosten per klik afhankelijk zullen zijn van het gekozen zoekwoord. De markt bepaalt in principe de prijs, maar deze is ook afhankelijk van de kwaliteitsscore van het zoekwoord.
Meetbare resultaten
Google Ads geeft uitgebreide statistieken over de resultaten van de campagnes. Deze resultaten geven inzicht in wat wel en in wat niet werkt. Door SEO te combineren met SEA is het mogelijk om testen uit te voeren en zo de resultaten te verbeteren.
Heb jij plannen om met adverteren op Google te beginnen? Het goed inrichten van een Google Ads campagne vraagt om kennis en expertise. Wil je weten wat we voor jou kunnen doen? Neem vrijblijvend contact met ons op!